Eerste dagen Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Simone Blom - WaarBenJij.nu Eerste dagen Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Simone Blom - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Suriname

Door: simonevanderblom

Blijf op de hoogte en volg Simone

05 April 2010 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Hier mijn eerste bericht uit het warme en mooie Suriname.
Zaterdagavond ben ik na een lange reis eindelijk aangekomen in Nickerie. De vliegreis verliep vrij soepel, geen vertragingen, weinig turbulentie en toen ik op het vliegveld in Paramaribo bij de loopband aankwam zag ik meteen mijn koffer al liggen (meestal als ik op reis ga komt mijn koffer pas als laatst of helemaal niet, dus ik was erg opgelucht). Toen ik buiten kwam stond mijn stage begeleider me al op te wachten, samen met nog 2 andere stagiaires waarvan één mijn huisgenootje is. Met een busje zijn we vervolgens naar Nickerie gereden. Deze rit duurde erg lang (4 uur) maar het was het waard want het was zo mooi! Het landschap was groen en bebost en ging in de buurt van Nickerie opeens over in grote rijstvelden. Heel apart.
Het huis waar ik woon is bij het Zuster Dankers centrum, een opvang centrum voor gehandicapte kinderen en waar ik misschien voor school ook wat kan gaan doen. Ook zit het vlak bij het kantoor van de stichting WIN waarvoor ik ga werken. Dus alles is lekker dichtbij. Ik heb een eigen slaapkamer en deel de keuken en woonkamer met 3 andere meiden. Het is geen luxe huis, maar wel gezellig en ik denk dat ik me hier prima ga vermaken (als ik straks wat aan de hitte gewend ben want als je hier één beweging maakt drijf je al van het zweet!). Ik heb vannacht netjes onder mijn klamboe geslapen, het duurde even voordat ik hem opgehangen had, maar met behulp van een bezem en een beetje geweld is het me uiteindelijk gelukt (je moet een beetje creatief zijn hier). Maar goed, heb dus gelukkig nog geen last gehad van de muggen. Verder heb ik al 2 spinnen doodgemaakt dus begin mijn spinnen angst ook al aardig te overwinnen. Dat moet ook wel want hier is geen Bart die ze kan vangen voor me.
Vandaag gaat Marjon (huisgenootje) me een beetje wegwijs maken hier. Verder heb ik het advies gekregen om een paar dagen rustig aan te doen om te acclimatiseren en dinsdag heb ik met Rob (mijn stagebegeleider) afgesproken op kantoor om te kijken wat ik precies kan gaan doen hier.
Nou, voorlopig zijn jullie weer even op de hoogte. Trouwens nog bedankt voor alle lieve kaartjes, berichtjes en telefoontjes! Ik zal proberen om regelmatig een bericht hier op te zetten, maar heb helaas geen internet hier in huis dus moet hier voor naar een internetcafé of het kantoor.

Doei!
Xx

Fietsritje door Nickerie

Nou, mij eerste dag in Nickerie is tot nu toe goed bevallen. Heb vannacht best goed geslapen en vanochtend lekker uitgeslapen. Vanmiddag ben ik met Marjon een stukje door Nickerie gaan fietsen om te pinnen en om wat spulletjes te kopen. Omdat het pasen is zijn alleen de supermarktjes open. Deze supermarktjes noemen ze hier de chinees, omdat hier bijna alle winkels gerund worden door chinezen. Het aan de linkse kant van de weg fietsen was even wennen en de wilde honden zijn ook een beetje eng, maar ik heb het overleefd. Wat grappig is, is dat heel Nickerie maar één stoplicht heeft, die het niet eens doet. De reden van het stoplicht is omdat de mensen die aan het rijlessen zijn moeten leren hoe een stoplicht werkt. Dus; plant een stoplicht neer op een willekeurige kruising en het probleem is opgelost. Voor het halen van een rijbewijs is hier overigens niet noodzakelijk om op examen te gaan. Het schijnt zo te zijn dat je het ook gewoon kunt kopen en dat je dan zelfs nog goedkoper uit bent. Goh, kon dat maar in Nederland, dat had me een hoop ellende bespaard ;)!! Maar goed, verder zijn we nog even langs het ziekenhuis gefietst waar ik misschien ga werken en langs kantoor waar het de bedoeling was om even mijn mail te kijken en deze berichtjes om mijn site te plaatsten, maar helaas was er vandaag geen stroom dus ga ik dat morgen doen.

Jullie horen van me!

Xx

P.S Even voor de Wakkugaaste: jullie raden nooit wat voor nummer er hier net gedraaid werd in de woonkamer: Hedde gij nog eier in de koelkast! Dat lied blijft me achtervolgen :0 !!

  • 07 April 2010 - 22:02

    Nollie:

    hoi Simone,
    klinkt allemaal positief wat je schrijft.
    ben je inmiddels (woensdagnacht hier) al wat geacclimatiseerd? en kijk maar eens goed rond op het terrein waar je woont. ik ben benieuwd hoe daar met kinderen met een beperking word omgegaan.
    hier gaat alles verder zijn gangetje. lekker weer.
    het beste en geniet maar van alles.

    groeten Nollie

  • 07 April 2010 - 22:03

    Nollie:

    zie ik nu dat ik de eerste ben die wat plaatst?
    primeur.

    nogmaals groeten van Nollie

  • 14 April 2010 - 16:19

    Zusje:

    Hey Zus,
    Ik ben blij te horen dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt.
    Ik heb leuk nieuws voor je! Joey zegt MOONE! Hahaha! Kei schattig! Nog ff en dan kan ie simone zeggen.
    Joey is nu een beetje ziek. Wat koortsig. Waarschijnlijk krijgt hij er weer een kiez bij!
    Maar hij is nog steeds vrolijk!
    Nou, Joey en ik wensen je nog veel plezier en pas goed op jezelf!
    xxx Lidy

  • 14 April 2010 - 20:47

    Mama:

    Hoi simone (hoofdletter lukt niet) beetje late reaktie maar ik heb je verslag nu pas zelf gelezen. Lig in een deuk! Fij dat je het naar je zin hebt. Hier gaat alles goed. Groetjes van mij en pa en opa. xxx

  • 20 April 2010 - 18:43

    Beppie :

    Hoi Simone

    Leuk om de verhaaltjes te lezen. Ik dacht ik zal ook even een berichtje doen.

    Groetjes Beppie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

3 maanden Suriname

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2010

Dingen die fijn zijn

13 Juni 2010

Bigi Pan

31 Mei 2010

Tripjes

25 Mei 2010

Kip, het meest veelzijdige stukje vlees

23 April 2010

Feeling hot hot hot
Simone

Actief sinds 23 Maart 2010
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 17244

Voorgaande reizen:

03 April 2010 - 02 Juli 2010

3 maanden Suriname

Landen bezocht: